سایر مقالات آنیک

موشن گرافیک موشن گرافی چیست؟

صفحه اصلی | بلاگ | موشن گرافیک موشن گرافی چیست؟
موشن گرافی

موشن‌گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یعنی یک طرح گرافیکی را به صورت متحرک دربیاوریم. در کل ویدئوهایی که متن و تصویر را به صورت متحرک منتقل میکنند موشن هستند. پس هرچیزی را که با حرکت به نمایش بگذاریم، موشن نام دارد.
از مهمترین مزیت های موشن‌گرافیک این است که پیام را به طرز بسیار جذاب اما در زمان کوتاه به مخاطب ارائه می‌دهد. همچنین موشن گرافی یک راه بسیار موثر برای ارتباط گرفتن با مخاطب و همینطور افزودن عمق به داستان شما می باشد.

موشن گرافی هم اکنون یکی از شغل‌های پردرآمد و همچنین پرطرفدار محسوب می‌شود.

موشن گرافیک

موشن‌گرافیک چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای موشن‌گرافیک بسیار گسترده است اما در اینجا به چندتا از مهم‌ترین آن‌ها میپردازیم:

به اشتراک‌گذاری اطلاعات

اگر می خواهید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطب برسانید ، موشن گرافی به شما کمک می کند تا این کار را به راحتی و به طور موثر انجام دهید. از طریق این روش می توانید ایده خود را با افزودن صوت و سایر ویژگی های مناسب به انیمیشن تبدیل کنید تا محتوا برای مخاطب قابل قبول و قابل فهم باشد.

عنوان و تیتر ویدئوها

قبل از شروع فیلم، عنوان را با کمک موشن‌گرافیک نشان می دهیم. این کار برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب و جذاب‌تر نشان دادن آن ویدئو خیلی موثرتر است.

لوگوموشن

میدانید که داشتن لوگو لازمه هر کسب و کار حرفه ای است  خب حالا فکر کنید شما یک لوگو دارید. انیمیت کردن لوگو میتواند به برندتان کمک کند تا شما ایده آل دیده شوید. چون انرژی و نشاطی به نام تجاری اضافه میکند که باعث بسیار جذاب‌تر شدن برند و انتقال ساده‌تر پیام شما میشود. لوگوموشن برند را بهتر نشان میدهد و باعث ماندگاری در ذهن مخاطب میشود.

شبکه های اجتماعی

امروزه مردم برای همه چیز مانند اخبار، اطلاعات، سرگرمی، دوره های آنلاین و…. به شبکه‌های اجتماعی وابسته هستند. با افزودن موشن‌گرافیک به محتوا راحتتر میتوانید توجه افراد را به پست‌های خود جلب کنید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ حوزه وسیعی است که شامل بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی در موتورهای جستجو و … می باشد. همه این روش‌های بازاریابی آنلاین از موشن‌گرافیک برای اهداف تبلیغاتی و انتقال پیام خود استفاده می‌کنند.

چطور میتونم یه موشن‌گرافی برای کسب و کارم داشته باشم؟

ابتدا ما پای صحبت‌های شما می‌نشینیم، از اهداف و موضوعاتی که در نظر دارید آگاه می‌شویم، طبق هدف و موضوع کسب‌و‌کارتان پروسه انتخاب ایده، نگارش سناریوی قوی و داستان موشن گرافی انجام میشود و پس از اصلاحلات و تایید شما کار تولید توسط تیم متخصص آنیک آغاز میشود.
و بعد از آ، طبق سناریوی چیده شده، محتوای لازم را تولید می کنیم. همچنین کاراکترها و لوکیشن‌ها برای تایید به شما نشان داده میشوند.
پس از آن نوبت به مرحله متحرک‌سازی میرسد.کم کم به پایان کار تولید موشن‌گرافیک نزدیک می‌شویم. در آخر پس از انتخاب موزیک مناسب، صدا گذاری و ترکیب صدا انجام میشود. پس از بازبینی نهایی و خروجی گرفتن از کار، حالا شما یک موشن‌گرافی خفن دارید.

مزایای موشن‌گرافیک برای کار من چیست؟

استفاده از طراحی‌های موشن و انیمیشنی کمک می‌کند تا آگاهی از برند شما در ذهن مخاطب افزایش پیدا کند. البته زمان و هزینه را هم نمیتوان نادیده گرفت. شما در زمان بسیار کوتاه و با هزینه مقرون به صرفه میتوانید پیام خود را به مشتری برسانید.
موشن‌گرافیک دارای تمام عناصر انیمیشن و گرافیک است و کاربرد آنها از یک مورد خاص به مورد دیگر متفاوت است. بدون شک، یک گرافیک تصویری خوب نیاز به تخیل و مهارت زیادی دارد. یک موشن گرافی خوب هم تصویر یک ایده است و همچنین یک راه برای نشان دادن آن می‌باشد. علاوه بر اینکه به ایده شکل می‌دهد ، از طریق تصاویر بصری داستان را روایت می کند. می توانید بگویید موشن‌گرافیک نوعی قصه‌گویی است. کار شما باید به گونه ای نشان داده شود که بیننده با آنچه شما می خواهید نشان دهید جذب شود و نسبت به آن واکنش احساسی داشته باشد.

برای سفارش موشن گرافیک با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *