سایر مقالات آنیک

12 منبع رایگان گرافیک که هر گرافیستی باید بداند.

صفحه اصلی | بلاگ | 12 منبع رایگان گرافیک که هر گرافیستی باید بداند.
منبع گرافیکی

منبع گرافیکی رایگان بدون شک یکی از دغدغه‌های هر طراح و گرافیستی می باشد. هر چقدر که شما طراح با سابقه و حرفه‌ای باشید، باز هم برای یافتن ایده و دیدن طرح‌های ترند و جدید به یک منبع نیاز خواهید داشت.

در کنار پیج‌هایی که در اینستاگرام آموزش میدهند یا منابع در اختیار کاربران می گذارند و همینطور وبسایت های فارسی زبان که در این زمینه فعالیت میکنند، بسیاری از منابع و سایت‌های خارجی هستند که تنوع بالایی دارند و طرح‌های بیشتری در اختیار گرافیست قرار میدهند.

کاربرد این منابع چیست و چرا به آن‌ها نیز داریم ؟

همیشه استفاده از یک منبع رایگان و خوب به معنی این نیست که شما خلاق نیستید یا میخواهید طرح‌های موجود را فقط کپی کنید. دیدن طرح‌ و نقش‌های متنوع و متفاوت مهارت بصری شما را بهینه‌تر خواهد کرد

در این مقاله قصد داریم 12 تا از برترین و کاملترین منابع گرافیکی رایگان را به شما معرفی کنیم تا برای طراحی‌های خود از آن‌ها الهام بگیرید.

 

منبع گرافیکی

  1. Dribbble

    هر گرافیست، عکاس، انیماتور، طراح وب یا هر کسی که فعالیت هنری انجام میدهد، نیاز به یک پلتفرم یا شبکه اجتماعی برای نمایش کارهای خود دارد. Dribbble  دقیقا نیاز شما را برطرف میکند.
    میلیون‌ها نفر در دریبل به دنبال الهام بخشی در طراحی و بازخورد طراحی‌های قبلیشان هستند. شما میتوانید نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید و یا نمونه کارهای طراحان دیگر را مشاهده کنید. همچنین از طریق این سایت میتوانید پروژه گرفته و با کارفرمای خارجی کار کنید.


    منبع گرافیکی
  2. Freepik

    یک منبع بی نهایت از عکس، وکتور، آیکون، طرح‌های لایه باز و هر آن چیزی که به دنبالش هستید. این منبع گرافیکی به دو صورت رایگان و غیر رایگان فایل در اختیار شما قرار میدهد. میتواند از قسمت فیلتر سایت نوع فایلی که میخواهید و رایگان بودن آن را فیلتر کرده، سپس جستجو را شروع کنید.



    منبع گرافیکی

  3. Pixabay

    منبع گرافیکی فوق العاده که حتی اگر گرافیست و طراح هم نباشید، از دیدن آن لذت می برید. Pixabay یک سایت کاملا حرفه ای است که در آن میتوانید عکس، فیلم، تصویرسازی، وکتور، موزیک و افکت های صوتی پیدا کرده و آن ها را دانلود کنید.

    منبع گرافیکی

  4. Freevector

    هر گرافیست و دیزاینری در طراحی‌های خود قطعا از وکتور کمک میگیرد. وکتور یا همان گرافیک برداری کاربردهای بسیار زیادی در ترسیم طرح و نقش ها دارد. در سایت freevector هر وکتوری که بخواهید، میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید.


    منبع گرافیکی

  5. Videezy

    جذابترین منبع برای کسانی که با نرم‌افزارهای ادیت ویدئو همانند پریمیر و افترافکت کار میکنند. ادیتورها میتوانند از این سایت منابع ویدئویی مانند فوتیج های خاص، افکت، سایه های متنوع، وکتورها و قالب های آماده تهیه کنند. هرچیزی که برای ادیت ویدئو نیاز داشته باشید، در این سایت پیدا می شود.


    منبع گرافیکی

  6. Materialpalette


    اگر یک طراح تازه کار هستید و با قوانین ترکیب رنگ ها آشنایی ندارید، این منبع رایگان برای شماست. فقط کافیست که رنگ اولیه و ثانویه طرح خود را انتخاب کنید تا هوش مصنوعی این سایت به شما پیشنهاد دهد که بهتر است از چه رنگی در سایت استفاده کنید.

    منبع گرافیکی

  7. Brandcolors

    این منبع گرافیکی هم با رنگ سر و کار دارد. در این وبسایت شما میتوانید رنگ های استفاده شده در برندها، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مطرح دنیا را ببینید و از کد رنگی آن ها در طراحی خود بهره ببرید.

    منبع گرافیکی

  8. Behance


    در این سایت هم مانند دریبل میتوانید آثار گرافیست ها و طراحان مطرح دنیا را مشاهده کرده و یا رزومه و پورتفولیو خود را به اشتراک بگذارید. حتی خیلی از دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های مطرح هنری در آمریکا به پلتفرم Behance متصل هستند و دانشجویان الزام دارند که کار خود را به در این سایت به اشتراک بگذارند. از طریق این منبع نیز شما میتوانید درآمد دلاری داشته باشید.

    منبع گرافیکی

  9. Reshot


    یک منبع بسیار متنوع و با کیفیت از عکس، آیکون و تصویر سازی. ریشات یک قابلیت سرچ حرفه ای هم دارد که شما میتوانید جستجوی خود را بر اساس نوع فایل (عکس یا آیکون و …) ، جهت آن (عمودی، افقی و پرتره) و کلمه کلیدی فیلتر کنید.

    منبع گرافیکی

  10. Brusheezy


    اگر به دنبال براش و قلموهای جذاب برای طراحی در فتوشاپ هستید، این منبع، یک گنجینه‌ی بسیار خوبی برای شما می‌باشد. کافیست در این سایت براش موردنظر خود را پیدا کرده و آن را رایگان دریافت کنید.

    منبع گرافیکی

  11. Pinterest


    یک منبع بی نهایت از تصاویر، ویدئو و فایل های لایه باز. در هر زمینه ای که نیاز به ایده داشته باشید میتوانید آن را در پینترست بیابید. پینترست مانند یک شبکه اجتماعی عمل میکند. شما میتوانید برای خود یک حساب کاربری بسازید و نمونه کارهای خود را در آن pin کنید. علاوه بر این، میتوانید هر چیزی که در پینترست خود به اشتراک گذاشتید به سایت خود پیوند دهید.

    منبع گرافیکی

  12. Humaaans


    یک منبع گرافیکی عالی برای دانلود تصویرسازی های چهره و کاراکترها. در این سایت هر چیزی که مربوط به ساخت یک کاراکتر وکتوری نیاز داشته باشید، پیدا می شود.

تمامی منابعی که در بالا معرفی کردیم، رایگان هستند. فقط کافیست عضو آن سایت باشید یا با گوگل اکانت خود وارد شوید. اگر گرافیست یا طراح هستید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اگر حس میکنید نیاز به راهنمایی دارید، میتوانید با تیم طراحی آنیک در تماس باشید. آنیک تا دیده شدن کنار شماست.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *